Szukaj na tym blogu

czwartek, 18 czerwca 2009

INTERNETOWE ARCHIWUM OSIECKIEJ UPUBLICZNIONE - godz. 13, 18.6.2009

Cyfrowe archiwum tekstów, wierszy, nut, kompozycji i utworów Agnieszki Osieckiej zostanie upublicznione. To prawdziwa gratka dla miłośników talentu divy polskiej muzyki artystycznej i musicali. Uroczyste otwarcie 18 czerwca o godz. 13. Szczegóły zostaną ujawnione podczas konferencji prasowej w Teatrze Polonia Krystyny Jandy w Warszawie.

Dostęp do archiwum -> www.archiwumagnieszkiosieckiej.pl

Publiczne Archiwum Agnieszki Osieckiej to efekt zaangażowania i pracy członków Fundacji Okularnicy im. Agnieszki Osieckiej.


Źródło. www.okularnicy.org.pl

Takie smaczki można znaleźć w otwartym archiwum artystki.

Artystka znana z publikacji prasowych w "Głosie Wybrzeża", "Sztandarze Młodych" i "Kulturze" pisała również dla Studenckiego Teatru Satyryków, dla którego napisała 166 testów piosenek artystycznych. Do tego współpracowała z Teatrem Telewizji, Teatrem Atelier w Sopocie i Bim-Bom w Gdańsku oraz kabaretami Pod Egidą i Olgi Lipińskiej. W tzw. międzyczasie Osiecka zdążyła napisać ok. 2 tys. piosenek (wszyscy znamy przecież takie hity jak: "A ja wolę moja mamę", "Niech żyje bal", "Małgośka", czy "Zielono mi"), których część przearanżowała i zaśpiewała Kasia Nosowska na płycie "Nosowska/Osiecka". Agnieszka Osiecka zmarła na raka w 1997 roku. Pomniki jej poświęcone stoją w Warszawie, Łodzi i Opolu. Jedno ze studiów koncertowo-nagraniowych Polskiego Radia nazywa się Muzyczne Studio Trójki im. Agnieszki Osieckiej - grali/nagrywali tam już m.in. Suzanne Vega, Tori Amos, Anna Maria Jopek, Grzegorz Turnau i Rad,Dwa,Trzy...


Zielono Mi - koncert w Opolu poświęcony zmarłej Osieckiej.


MAŁGOŚKA Osieckiej w wykonaniu Rodowicz (archiwum 1973 r.)


Nosowska śpiewa Osiecką - KTO TAM U CIEBIE JEST.


A JA WOLĘ MOJĄ MAMĘ - ciekawa interpretacja wizualna słów A. Osieckiej.

2 komentarze:

Popularne posty